header image
 

Over mij

5 november 2014Hallo, ik ben Iris Kaiser en ik werk op OBS De Margriet in Leidschendam. Dit schooljaar geef ik les aan de leerlingen van groep 3/4. Een van mijn “taken” is het bijhouden van de schoolwebsite www.obs-demargriet.nl en het verzorgen van de fotobijlage van de nieuwsbrief.
Omdat ik nergens woordclusters mét definities kon vinden, ben ik deze zelf gaan maken. En wel zo, dat ik (of een collega) ze volgende schooljaren zo weer te voorschijn kan halen. Zo ontstond het idee van een website, zodat misschien nog meer leerkrachten mijn woordclusters kunnen gebruiken.

2 Comments     0 Pings

By Sandra di apr 7th 2015 at 6:17 pm  

Hoi,

wat heeft u een geweldige website gemaakt! Bij ons op school zijn we erg druk bezig met woordenschat. We hebben een grote groep taalzwakke leerlingen. Ik ben begonnen met het aanbieden van woordclusters, maar dit is voor mij nog erg nieuw en het is zoeken naar een goede organisatie en planning. Ik ben dus erg benieuwd naar uw weekplanning? Hoe heeft u deze lessen geïntegreerd in uw planning en dan ook nog de reguliere lessen daarnaast?

Wij zijn dit schooljaar gestart met de nieuwe methode VLL de KIm versie. Ik ben helemaal geïnspireerd door uw website en ga meteen aan de gang met het maken van woordclusters!

Met vriendelijke groet,
Sandra
OBS de Optimist,
Lelystad

By admin di apr 7th 2015 at 9:13 pm  

Hallo Sandra,
Bedankt voor je enthousiaste reactie. Ik heb een aantal keer een kwartier Taal/Woordenschat op het rooster gezet. Zo begin ik één ochtend in de kring met de lettermuur, één keer komt een woordcluster van VLLezen aan bod en een andere keer ga ik consolideren of toetsen. TIP: Bewaar de woordclusters die je maakt goed en noteer er op wanneer je ze in kunt zetten. Zie “mijn woordclusters” en de TIPS die ik heb beschreven.
Heel veel succes verder,
groetjes, Iris

Leave a Reply

Allowed XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>