header image
 

Toetsen

Ik neem de woordenschattoetsen op deze manier af:
– Voor alle leerlingen kopieĆ«r ik dubbelzijdig het toetsblad.
– Op het digibord open ik ook de toets, zodat ik samen met de leerlingen de opdrachten kan bespreken en laten maken.
– Daarna kijk ik alles na, zonder op het leerlingenblad te schrijven.
– Ik noteer op een apart blad welke woorden door welke leerlingen nog niet beheerst worden.
– De toets bespreek ik met de groep na, waarbij de kinderen hun antwoorden kunnen verbeteren of zelf krullen kunnen zetten.
– Woorden die de leerlingen niet beheersen, herhaal ik tussen de lessen door.
– De toetsbladen bewaar ik en geef ik aan het eind van het schooljaar -als een boekje- mee naar huis.
Geen tijd om het bovenstaande uit te voeren?
De toets openen op het digibord en dan in tweetallen de opdrachten laten bespreken en gelijk met elkaar nabespreken is ook een leuke manier.

Open Toets Kern 1 Woordclusters Thema School
Open Toets Kern 2 Woordclusters Thema Lichaam en gezondheid
Open Toets Kern 3 Woordclusters Thema Eten en drinken
Open Toets Kern 4 Woordclusters Thema Natuur
Open Toets Kern 5 Woordclusters Thema Sprookjes

Toets 6 t/m 11 in ontwikkeling

Open Toets Kern 12 Woordclusters Thema Reizen

Toetsblad foto

2 Comments     0 Pings

By Wilma di aug 25th 2015 at 6:46 am  

Hoi,

Goed gedaan zeg. Ik mis alleen de toetsen 6 t/m 11. Heb je al plannen om ze te gaan maken?

By admin ma aug 31st 2015 at 9:46 am  

Bedankt Wilma,
Klopt dat deze toetsen nog niet zijn gemaakt. Nu ik weer groep 3 ga draaien, ga ik waarschijnlijk deze toetsen ook maken. Hoop er in de herfstvakantie tijd voor te hebben.

Leave a Reply

Allowed XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>